thekurws

Lado w Mieście 2016, vol. 8 | The Kurws + Przepych

Design

23 Sie 2016   , , ,

#8LwM vol. 8 baner

Lado w Mieście to festiwal muzyki alternatywnej organizowany przez Stowarzyszenie Plan B we współpracy z niezależną wytwórnią Lado ABC. Cykl rozpoczął żywot w 2010, jako tygodniowy showcase artystów z w/w labelu, ale z każdą kolejną odsłoną oddalał się od swojego źródła, przeistaczając się w platformę promocji mniej znanych wykonawców lokalnych i zagranicznych, pochodzących z przeróżnych środowisk i tworzących muzykę z całego spektrum gatunkowego. Od swojej drugiej edycji w 2011, Lado w Mieście to inkluzywny letni festiwal na otwartym powietrzu.

The Kurwsthekurws
The Kurws powstało w maju 2008 roku jako nieoczekiwana konsekwencja sesji ping-pongowej. Od tamtego czasu wspólnie poszukują nie tyle w obszarach konkretnego gatunku, co u podstaw rockowego “tworzywa”, ekspresji i brzmień.  To warsztat pracy, gdzie improwizacje przenikają się z kompozycjami, które są zastygłym w formie zapisem procesu ich powstawania. Za pomocą repetycji, rekombinacji, wariacji i kontrastów igrają z pamięcią i oczekiwaniami. Post punk, krautrock, rock in opposition, funk, no wave – sposoby grania, motywy, riffy, które słyszeliśmy nie jeden raz, zaprezentowane są w zupełnie innych kontekstach – tutaj są wypreparowane z oryginalnego otoczenia, umieszczone obok siebie, użyte na nowy sposób, poddane dekonstrukcji i swoistej destylacji.

Zadebiutowali w 2011 roku albumem „Dziura w getcie” (Qulturap, Oficyna Biedota, Trująca Fala, Blinded), który doczekał się swojej amerykańskiej edycji nakładem Bat Shit Records. W 2014 roku nakładem Gusstaff Records ukazała się ich druga płyta „Wszystko co stałe rozpływa się w powietrzu”, a rok później jej winylowa edycja pod szyldem holenderskiego Red Wig i francuskiego Gaffer Records. Mają za sobą niespełna dwieście koncertów w całej Europie.

PrzepychPrzepych
Wrocławski duet, który choć posługuje się rockowymi instrumentami i brzmieniem, unika produkowania typowych rockowych czy postrockowych struktur; gitary i bębny jako narzędzia kompozycji zawdzięczają tu wiele zarówno synkretycznej avantrockowej scenie rock in opposition, dobijającemu funk no wave’owi, jak i post punkowi, który zapragnął z ograniczeń stworzyć przestrzeń nieograniczoną. Przepych to wynik reakcji na tę przestrzeń. Instrumentarium rockowe wzbogacone o samplery obsługują członkowie formacji Kurws, Norymberga, Pustostany, Śmieszne Pieniądze, Ukryte Zalety Systemu i innych. Obok powyższych, Przepych jest też członkiem wielodzietnej rodziny salki CRK, tj. salki prób funkcjonującej w ramach Centrum Reanimacji Kultury we Wrocławiu.

Łukasz Plata – pads, drums, other; Jakub Majchrzak – sampler, guitars, other

Szczegółowy program Placu Zabaw i Barki znaleźć można na:plac zabaw logo
facebook.com/placzabawnadwisla
facebook.com/planbarka
https://www.facebook.com/events/1789065418043966/

, , ,